To begin, begin

Nem gondolom, hogy minden kezdet nehéz, van azonban néhány olyan, ami különösen. Számomra ilyen a blogolás. Lassan túlzás nélkül mondhatom, hogy egy évtizeddel ezelőtt fogalmazódott meg bennem, hogy szeretnék blogot írni. Azonban néhány satnya próbálkozástól eltekintve sosem lett belőle semmi.

Tíz év blogolás nélkül

Van aki azért nem ír soha, mert nem tudja, hogy miről írhatna. Én azért nem írtam, mert túl sok ötletem volt. Egyszerre akartam mesélni a bébi fókákról, a kedvenc játékaimról, arról, hogy mi a probléma a világgal és még ki tudja miről. A túl sok téma között azonban elvesztem. Sokat segít, ha tudod, hogy miért akarsz írni. Én nem tudtam. Egyedül abban voltam biztos, hogy nem akartok egy ezredik személyes blogot indítani, amit a szüleim és néhány barátom olvas csak.

Analízis paralízis

A blogolás egy sokrétű dolog, millió irányba indulhatsz el. Írhatsz a veled történt eseményekről, népszerű életmód témákról, indíthatsz valamilyen kevésbé mainstream témával foglalkozó niche blogot vagy akár a szakmai tudásodat megcsillogtatva személyes brandet is építhetsz.

Tegyük fel, hogy kitaláltad, hogy miről és hogyan írj. Ezek után el kell döntened, hogy saját weboldalt készítesz vagy mondjuk egy blog.hu-s felhasználói fiókkal írsz majd. Mi legyen a blog címe? Az oldal külsejét, a különböző kiegészítőket és extrákat életed végéig csiszolgathatod, mire teljesen elégedett leszel vele. A lényeg, hogy millió aprósággal elszöszmötölhetsz, ha félsz elkezdeni tényleg írni.

Akkor most lesz ebből blog vagy sem?

A blogolás ötletét anno elengedtem. Azóta azonban sok minden változott, például időközben abból élek, hogy írok. Néha céges blogokat is. A fejemben is jobban összeállt egy koncepció, hogy pontosan mit, hogyan és kinek szeretnék elmondani. Az is egy fontos szempont lett, hogy a szárazabb, kötöttebb témák mellett kicsit szabadabban tudjak írni, amire egy személyes blog remek megoldást jelent.

A munka, család és hobbik mellett azonban huszadik helyre csúszott ez a dolog. Az induláshoz szükséges utolsó csepp motivációt egy kedves barátom adta, aki magát hívta ki, hogy egy hónapig minden nap blogoljon. Szóval ez egy remek alkalom, hogy magamat is seggbe rúgjam kicsit.

Ahogy William Wordsworth mondta: ahhoz, hogy elkezd, kezdd el!