Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel

Pokol tüzén égni el, egy átlagos nyári nap. 

Komolyan mondom. Ez most a világba kiáltott sikolyom, a legkínzóbb problémám, a gordiuszi csomóm, amit képtelen vagyok kioldani. Hogy az istenbe maradnak életben nyáron az emberek? Ti, akik boldogan sétáltok az utcán, akik várjátok a nyarat, akik félistenekként viselitek a lenge nyári ruháitokat! Ti hogyan csináljátok?

Elképzelésem sincs, hogy az emberek hogyan tudnak funkcionálni 30 fok felett. Az én testemet nem erre tervezték. A lakásunkban egy kellemes 33-35 fok lehet, ami még nem is kifejezetten meleg. Nem 38. Ebben a hőmérsékletben aszalódok halálra, miközben arra gondolok, hogy ha többet dolgoznék, biztosan tudnék venni egy légkondit. Sajnos fogalmam sincs, hogy hogyan lehet ilyen időben dolgozni vagy egyáltalán életben maradni. Napi tizenhárom zuhanyzással próbálok enyhíteni a szenvedésemen, de sajnos miután kijövök a kádból már érzem is, ahogy leizzadtam. Hosszabb útra már csak váltáspólóval indulok amúgy. Az sem segít sokat, ha néha-néha 13 kilogramm, 36 Celsius fokos gyereket kell cipelni magaddal.

wpid-itslike-anabundanceofcontentandcommentsinhere_0c0d0a_4793385-jpg.jpeg

Rákerestem már Google-ben az összes How to stay cool in the summer cikkre, vettem légáteresztős ruhákat, egész nyáron úgy öltözködök, mintha most jöttem volna egy középiskolai tornaóráról. Halottnak a csók. Én vagyok a halott. A legrosszabb az egészben pedig, hogy még emlékszem az 6-7 évvel ezelőtti nyarakra, amikor még nem kellett levegő után kapkodva szénné égnem. Vagy elromlott azóta a testem vagy sokkal melegebb lett az időjárás.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat szerint 1901 és 2011 között 1,2 fokot emelkedett a nyári átlaghőmérséklet. Én biztos többre tippeltem volna. Az is felmerült bennem, hogy ez az egész egy világméretű összeesküvés. Emlékeztek, amikor pár éve kivonták a forgalomból a higanyos hőmérőket? Mi van ha az új digitális kütyük 4-5 fokkal kevesebbet mutatnak a tényleges hőmérsékletnél?

Amikor ezt leírtam, akkor gondolkoztam el először, hogy az is lehet, hogy csak hőgutát kaptam. Aludni kéne egyet, de azt is ki tud már ilyen időben?