Soha többé nem lesz szükséged a szundi gombra, ha alkalmazod ezt az egy trükköt

Britt tudósok bla-bla-bla, ez a gyomnövény gyógyítja a rákot bla-bla-bla, valami otthoni gyógymód bla-bla. 

Viccet félretéve, tényleg szeretnék megosztani veletek egy lifehacket, ami nekem anno nagyon sokat segített. Van ugye a sztereotipikus sitcom karakter, aki mindig elalszik, mindenhonnan elkésik és három ébresztőórára sem tud felébredni. Na ez akár én is lehettem volna néhány évvel ezelőtt. A késést nem sikerült teljesen megoldanom azóta sem, viszont már nem nézek ki minden reggel úgy, mint egy fáradtabb fajtatípusú zombi.

Részben az is szerepet játszott ebben, hogy van egy gyerekem, aki reggel ötkor addig ugrál a fejemen, amíg fel nem kelek. A szundi gombot egyelőre még nem találtam meg rajta. Ettől függetlenül ez az apró trükk - amit Steve Pavlina blogján olvastam még úgy nyolc évvel ezelőtt - tényleg kitűnően működik.

pexels-photo-269141.jpeg

Károly és Nepomuk története

Az agyadban van egy rutin, amit tudat alatt követsz. Ha minden reggel kinyomod az ébresztődet és visszaalszol, akkor ez a rutin marad meg benned. Reggel amikor felkelsz és félálomban vagy még nem tudod teljes egészében használni az agyad tudatos részét, ezért a tudatalattidba rögzült rutinok veszik át az irányítást.

Károly a tudatos, tervező része az agyadnak. Este, amikor a másnapi programodat nézed át, ő tervezi meg, hogy mikor kelj fel. Be is állítja az ébresztőt. Reggel azonban, amikor szól az óra, akkor már nem Károly irányítja a dolgokat, hanem Nepomuk (Igen, ez egy létező név. Kösz, hogy kérded.), akinek esze ágában sincs felkelni, hiszen ahhoz van hozzászokva, hogy minden nap kinyomja az órát és alszik tovább.

A megoldás egészen egyszerű. Meg kell tanítani Nepomuknak, hogy változik a rutin, mától nem alszunk vissza, hanem felkelünk. Ehhez nem elég ha Károly nyelvén beállítunk egy ébresztőt és felírjuk egy füzetbe, hogy mától korán kelünk. Nepomukhoz Nepomuk nyelvén kell szólni.

Oké-oké, szóval mi ez a nagy trükk?

A lényeg annyi, hogy el kell játszanod a rögzíteni kívánt rutint néhány alkalommal. A legjobb ha egy olyan időpontban csinálod ezt, amikor egyébként teljesen éber vagy, mondjuk hétvégén délután.

Húzd le a redőnyöket, vegyél fel pizsamát és rendezd el a környezetedet pontosan úgy, ahogy az a kora reggeli órákban lenni szokott. Ezután állítsd be az ébresztődet 10-15 percre és feküdj le aludni. Ez az idő elég lehet arra, hogy egy kicsit elszundikálj, de nem fogsz még mélyen aludni. Amikor szól az óra, akkor tégy úgy, ahogy egyébként tervben lenne. Amikor én alkalmaztam ezt a módszert, akkor kiválasztottam az egyik kedvenc számomat ébresztőnek és amikor megszólalt, akkor azonnal felkeltem az ágyból, odasétáltam az íróasztalomhoz, bekapcsoltam a laptopot, beraktam valamilyen zenét, majd kimentem kávéért. Miután ezzel végeztél, rendezz vissza mindent és kezdd előröl. Ezt az egész hercehurcát 3-5, esetenként több alkalommal kell eljátszanod, amíg berögzül az új rutin. A következő reggeleken pedig fordíts különös figyelmet arra, hogy tartsd magad ehhez.

c628e198f6e481c3fb78c476c9943fba--funny-doge-doge-meme.jpg

A clickbait cím ellenére, nyilván nem varázslat ez sem. Lehet nem is működik mindenkinek, de nekem anno sokat segített, úgyhogy gondoltam megosztom veletek is, hátha jól jön valakinek. Ha esetleg úgy döntötök, hogy kipróbáljátok, akkor kérlek számoljatok majd be róla, hogy hogy ment a dolog.